Vitrindeki Albümler (18 Kasım 2024)

Sabih Cangil ‘Kimin Umurunda ki’ (SCP)

Sabih Cangil, gerçek rock müziğinin arka planda kalan isimlerinden biri. Arkadaşlarını bir araya getirir, konserler düzenler, kayıtlar yapar. Üretken bir müzisyendir ve solo albümler de çıkarmaktan geri durmaz. Son albümü “Kimin Umurunda ki” ise Aşk, Protesto ve Nostalji konseptlerini bir araya getiriyor. Toplamda 10 şarkıdan oluşan albümde Sabih; sözlerden, müziğe, düzenlemelerden kayıtlara uzanan geniş bir yelpazede emek vermiştir. Albümde gitarda Tanju Eren, tuşlularda Güven İlter, basta Cenk Tarhan ve davulda Erhan Akhan gibi isimler Sabih’e eşlik etmektedir. Albümdeki “İstiyorum” parçasında kimin ağzından söylendiği ve hangi eleştiri yapıldığı açıktır. Sabih, toplumsal ve siyasi eleştirilerde bulunurken psikolojik ve ontolojik bir bakış açısı sunmaktadır. Duygusal biri olarak insanlık değerlerini şarkılarına yansıtan Sabih, daha iyi ve adil bir dünyaya olan umudunu da dile getiriyor. Şarkılarda geçmişe duyulan özlem hissedilse de, gelecek için umutsuzluğa kapılmıyor. Rock müziğe sığınarak bezginlik ve yorgunluğunu telafi eden Sabih, distorsiyon yüklü gitarlarıyla ruhları canlandırıyor. Üç İngilizce şarkıda Ra günlerine olan özlemini dile getiren Sabih, 80’lerin soundunu ve anlayışını sadakatle yansıtmaktadır.

BaBa ZuLa ‘İstanbul Sokakları’ (Ada Müzik)

BaBa ZuLa’nın dört yıl aradan sonra çıkardığı albümü “İstanbul Sokakları”, adını Murat Ertel’in dayısı Turhan Selçuk’un ünlü Abdülcanbaz çizgi romanındaki bir maceradan alır. Topluluk tarafından tasarlanan plak baskısı, resimli roman estetiğiyle ve Abdülcanbaz maceralarında kullanılan fontlarla bezenmiştir. Saykodelik müziğin deneysel temsilcisi BaBa ZuLa’nın bu albümünde dört taksim ve dört yeni şarkı bulunmaktadır. Özellikle İstanbul’un coğrafi yapısından beslenen albümde kaşıklar, el zilleri, darbuka, bendir, bozulmuş elektronik sesler, güçlü baslar, elektrikli saz ve kadın-erkek ikili vokaller bulunmaktadır. İstanbul’un sesleri, efektleri ile bir araya getirilen ritmik ve hipnotize edici parçalar, albümü zenginleştirmektedir. En açık politik eleştirilere sahip olan albümün mesajı “yetmez ama evet”e karşın “yeter ama hayır”ı savunan “Arsız Saksağan” adlı şarkıda özetlenmektedir. Eski çalışmalarına göre daha güncel olan albümde, sound, mesajlar ve şarkı içerikleriyle cesur bir duruş sergilenmektedir. Sadece sözleri değil, müziği ve konseptiyle de dikkat çeken “İstanbul Sokakları” albümü, Türk müzik tarihinde nadir görülen cesarette bir çalışmadır.